fisktisdag igen

idag försoov jag (alis) mig IGEN, alltid på tisdagar,
vet inte ens varför. 
Jag hade glömt att ställa in klockan. Jag
vaknade av en slump 8.33 och min buss åker 8.54.
Och jag hann, borstade tänderna samtidigt som jag tog
på min kappa och boots. Såg förjävligt ut kan jag
tänka mig. Anledningen till varför jag skyndade mig
var för att jag hade prov just då. Och jag hann faktiskt
i tid. Till provet hade varken jag biko eller chaki
pluggat. Läste igenom en gång, så smart. Men det
gick ändå ganska bra vi hjälpte varandra.
Sen hade jag och biko serbiska, där Ilica skulle säga
"härskare" MEN sa "heerskaree" istället, med
ett riktigt juggeuttal. SAMTIDIGT som jag läste. 
Biljana borrade ner sig i sin halsduk och garvade vilket smittade av sig till
mig mitt i min högläsning. 
Vi slutade tidigare så vi åkte in till stan för att sola. Och
det var jävligt bra solarium, vi blev lite bruna (efter 1 gången okej) 
I tåget skämde biljana ut sig som vanligt. Måste hända
MINST en gång per dag. Hon snackade först om en killes strumpor.
Han satt alltså framför oss. Han tittade lite konstigt på henne
när hon sa så och jag förstod att han antagligen också pratade
vårt språk. Men nej det förstår inte biljana tyvärr.
Så preciiis innan vi ska av i tumba så märker vi att killen har
somnat med munnen öppen. Och det måste biko kommentera,
"gledaj otvorena usta, kako zinuo" och det betyder
"kolla öppen mun, kolla hur han har öppnat käften" något sånt
riktigt grovt. Låter värre på serbiska. Så fort hon sa det stängde han
munnen och tittade upp på henne. Jag vände mig om och skrattade
lite diskret och biljanas reaktion va "leeleee han är jugge!"
men nääääheee biko menar du :)

heeeeeeeeeeejjjjsss sveeeeejjjssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0